רשת וועדי בתים

עמותת קהילה מזמינה אתכם להשתתף בפיילוט ייחודי להוזלת מחירי אחזקת הבניין ופיתוח ההון החברתי והקהילתי של דייריו ע"י התארגנות וועדי בתים סמוכים ופיתוח יוזמות חברתיות של הדיירים

אחזקת הבניין

אחזקת הבניין כרוכה ברובה ברכישה וניהול של שירותים שוטפים וייחודיים בהתאם לצרכי הבניין ודייריו. התאגדות של כמה וועדי בתים לטובת רכישות משותפת של השירותים תגדיל את כוח המיקוח של הוועדים מול ספקי השירותים מה שיוביל להורדת המחיר ושיפור השירות.

אנו עושים זאת בשלושה שלבים:

  1. יצירת הרשת: גיוס לפחות שישה ועדי בתים המעוניינים להצטרף לרשת
  2. כינוס וניתוח נתונים: כינוס של ההוצאות השנתיות של כל בניין למאגר נותנים משותף,  וניתוחו במטרה לסמן את הסעיפים בהם ניתן לייצר הוזלה משמעותית
  3. הצעות מחיר ובחירת השירות: פניה לחברות ועצמאים רלוונטיים בבקשה להצעת מחיר לספק שירות לכל רשת הבניינים הסמוכים ובחירת ההצעה הטובה ביותר

בניין בניין 4

פיתוח ההון החברתי וקהילתי בבניין

הבניין על דיירו מכיל בתוכו פוטנציאל עצום לשיפור איכות החיים שברובם המוחלט של הבניינים אינו ממומש. בניית פלטפורמות למפגש ועשייה של תושבי הבניין תאפשר יצירת מענה לצרכים רבים של דייריו ושיפור איכות החיים.

תהליך פיתוח ההון החברתי והקהילתי בבניין יעשה ע"י התנדבות שני\תי דיירים\ות כרכזי\ות התחום אשר יקבלו כלים וליווי מאנשי העמותה למיפוי צרכי הדיירים ויצירת מענה המבוסס על המשאבים האנושיים והפיזיים הקיימים בבניין עצמו.

  • דוגמאות :
  •    מענה בטוח וחינוכי לצורכי הפנאי של הילדים
  •    פעילות משפחתית סביב חגים ומועדים
  •    עיצוב ואבזור המרחבים המשותפים שייתנו מענה למגוון רחב של פעילויות
  •    יצירת שיתופי פעולה עסקיים בין דיירי הבניין 

מי אנחנו

עמותת 'קהילה לתיקון חברתי ותרבותי בישראל' הוקמה בשנת 1997 בבית-שמש על-ידי חברי הקיבוץ העירוני 'תמוז', ותושבים נוספים מן העיר , כחלק ממגמה ארצית של התחדשות קהילתית שיתופית.

כיום, לאחר שנים של ניסיון בהתארגנויות צרכנים ופיתוח הון חברתי וקהילתי במסגרות קטנות אנו מביאים את הידע והחזון של העמותה לקהל העירוני הרחב, מתוך אמונה שהחיים בעיר יכולים להיות טובים וזולים יותר אם רק נשכיל לשתף פעולה ולפתח כלים מתאים לעשות זאת.

מסגרת הפיילוט

 לטווח הרחוק מטרת הפרויקט הוא לייצר רשת ועדי בתים בה חברים המוני בניינים. ככול שהרשת תהיה גדולה יותר, הניסיון והידע המצטברים בתחום ניהול הבניין ופיתוח ההון החברתי והקהילתי יאפשרו מגוון רחב יותר של כלים לוועדי הבתים למען שיפור איכות החיים בבניין תוך הוזלת עלויות משמעותית כתוצאה מהתאגדות צרכנית מפותחת.

עמותת קהילה לקחה על עצמה את ההשקעה בהקמת התהליך ולכן החודשים הראשונים יהיו ללא תשלום אך בהמשך, בהתאם להתקדמות הפיילוט, נבנה תכנית כלכלית ברת קיימה שתכלול גם הכנסות מספקים ומוועדי הבתים בתמורה לשירות. אנחנו עמותה ללא כוונות רווח ואין לנו מטרה ל"גזור קופון" בתהליך אלא לראות כיצד ניתן לממן את פעילות הרשת. אנו נשמח לשותפים בתהליך עיצוב התכנית הכלכלית מקרב המשתתפים בפיילוט.

למידע נוסף לחץ כאן

עוד פעילויות שלנו

קצת עלינו..

עמותת 'קהילה לתיקון חברתי ותרבותי בישראל' הוקמה בשנת 1997 בבית-שמש על-ידי חברי הקיבוץ העירוני 'תמוז', ותושבים נוספים מן העיר, כחלק ממגמה ארצית של התחדשות קהילתית שיתופית. העמותה מפעילה תכניות שונות בתחומי חינוך, רווחה, צדק חברתי, ברמה המקומית והארצית. העמותה מקדמת ערכים של קהילתיות, התנדבות וקיימות.

עקבו אחרינו